
SEO-tjekliste til behandlere
#1 – Tjek ind med din målgruppe
Du kender din målgruppe bedst – derfor har du også en ide om, hvordan de har det, når de tager hul på et nyt år. Lad dine tekster bære præg af, at du møder dem, der hvor de er.
#2 – Få et overblik over dine søgeord
Find ud af hvilke søgeord du vises på nu. Dermed kan du også se, om der er nogle relevante søgeord, du endnu ikke ranker på, og dermed skal gøre en ekstra indsats med.
Google Search Console er intuitiv at bruge og let at installere, hvis du har en googlekonto. Læs mere om Google Search Console her.
#3 – Støv dit indhold af
Er din hjemmeside lidt støvet efterhånden? Så er det nu, du skal hive støvkosten frem og gøre lidt hovedrent. Opdatér med nye billeder, tilpas produkttekster, tjek om dine links virker og bidrager til en god brugerrejse.
Særligt skal du være opmærksom på, at det er let for dine hjemmesidebesøgende at finde dine kontaktoplysninger og/eller et link til onlinebooking.
#4 – Fjern overflødigt indhold
I 2021 kom Google med en ny opdatering (Læs mere om opdateringen her). Den har fokus på brugeroplevelsen og dermed også, hvordan din side præsterer, når man klikker ind på den. Har du store billeder eller videoer kan det have indflydelse på, hvordan din side ranker på Google. Derfor kan du med fordel kigge din hjemmeside efter i sømmene med Google Pagespeed.
#5 – Puds dine metatekster
Finpuds dine metatekster, så de passer til målgruppen og omstændighederne. Henvender du dig til et segment med angst eller depression, må du gerne skrue lidt ned for pep. (Læs mere her under “Løft dine metatekster”)
#6 – Indhent links
Har du nogle samarbejder eller referencer, der omtaler dig i cyberspace? Så spørg, om ikke de vil linke til din side. Det viser Google, at din side er troværdig og værd at besøge.
#7 – Få styr på platformen til de lokale klienter
Når dine kommende klienter researcher en behandler i nærheden, vil de i mange tilfælde benytte sig af Google Maps. Derfor er det relevant, at du finpudser din Google Business Profile, der sørger for at din virksomhed bliver vist på Google Maps.