Mennesket i fokus
er den bedste markedsføringsstrategi

Første gang jeg stiftede bekendskab med SEO var i 2016, hvor jeg arbejdede som SEO copywriter. 

I 2020 åbnede jeg min biks og udbød markedsføring A-Z – men fandt hurtigt ud af, at jeg stadig har en forkærlighed for SEO med alt, hvad det indebærer. Behovsanalyse, søgeordsstrategi, konkurrentanalyse, content creation – alt sammen med udgangspunkt i målgruppen, i mennesker.

Jeg var solgt.

Så nu er vi her. SEO A-Z.

– og det bliver kun sjovere herfra.

Tenna Lyng | SEO Copywriting | Huset, Ikast

Copywriting

Siden jeg var barn har min kærlighed til tekstforfatning opslidt utallige kinabøger. For dig, der har en lille eller mellemstor virksomhed betyder det, at min livslange erfaring i at formidle ideer og budskaber kan skabe tekster, der ikke kun informerer, men også vækker følelser og resonans hos dine kunder.

SEO

SEO var en del af pensum på min PBA i Digital Konceptudvikling. Teori blev blev sat i perspektiv, da jeg ved siden af studiet begyndte at arbejdede som SEO copywriter i 2016.
Jeg elsker at arbejde med SEO, fordi processen tager udgangspunkt i din målgruppes behov. Din side bliver ikke kun lettere at finde, men også en lækker smagsprøve på dit brand.

Værdier

Jeg lægger vægt på at hjælpe, fremfor at sælge. Både i min egen virksomhed og mine kunders. Enhver kan tage et salgskursus og booste en annonce. Men når vi fokuserer på, hvordan vores virksomheder gør en forskel, skiller vi os ud i markedet. SEO og copywriting handler fundamentalt om at forstå og imødekomme behov, fremfor at skabe behov.

Jeg har haft et ambiavalent forhold til markedsføring,

siden jeg blev uddannet i Branding and Marketing Management i januar 2015. Markedsføringsstrategierne tog primært højde for salg som endpoint frem for en god oplevelse for kunden. Og der skal selvfølgelig tages højde for salg, ellers kan det ikke gå at drive virksomhed. Men hvis man starter med det udgangspunkt, har man allerede opbygget en barriere for sig selv.

I stedet må vi starte på den anden side af barrieren – hos målgruppen.

Det afgørende for en SEO strategi er,

umage, tålmodighed og vedholdenhed. Det kræver, at turde forholde sig til sine konkurrenter og skabe noget, der er bedre. Og så kræver det, at man er klar til at træde ud af egne sko, for at træde ned i målgruppens – og dét er lettere sagt end gjort.

Men så er det heldigt, at det er dét jeg brænder for. At skabe jeres unikke aftryk i cyberspace, så jeres hjemmeside bliver synlig for målgruppen og derved kan hjælpe en masse gode mennesker, der har brug for netop jer,

Skal vi samarbejde? 

Telefon, kaffe og Monstrea | Om Tenna Lyng | SEO Copy
Tenna Lyng | SEO copywriter

2013
2021

Flere hatte, mere erfaring

Forretningsudvikler, tekstforfatter, konsulent. Jeg har båret flere hatte, men fælles for dem er, at jeg har båret dem med stolthed.

2013

Påbegyndt uddannelse i AK Branding & Marketing Management

2014

Marketingassistent i fair trade luksus taskeland v. Carlend Copenhagen
Projektkoordinator i nationalt iværksættereksperiment v. Listen Louder

2015

Færdiguddannet i AK Branding & Marketing Management
Forretningsudvikler i projekt med fokus på ensomme studerende i Aarhus v. Talk in Motion
Barsel

2016

Påbegyndt PBA i Digital Konceptudvikling
SEO copywriter (tekstforfatter) v. Performance marketing bureauet s360
SEO copywriter (tekstforfatter) v. SEO bureauet Text Pilots

2017

Forretningsudvikler i R&D projekt om markedsmodning af fiskeskindstasker som bæredygtigt alternativ til læder v. Botago
Barsel

2018

Genoptager uddannelse
Udvikler en økonomisk rådgivningsplatform til landbrugsrådgivere v. Seges

2019

Færdiguddannet i Digital Konceptudvikling
Digital konsulent med fokus på UX (brugeroplevelse) og kommunikation v. Seges

2020

Tager hul på min egen rejse

Tenna Lyng | SEO copywriter

2013
2021

Flere hatte, mere erfaring

Forretningsudvikler, tekstforfatter, konsulent. Jeg har båret flere hatte, men fælles for dem er, at jeg har båret dem med stolthed.

2016

Påbegyndt PBA i Digital Konceptudvikling
SEO copywriter (tekstforfatter) v. Performance marketing bureauet s360
SEO copywriter (tekstforfatter) v. SEO bureauet Text Pilots

2018

Genoptager uddannelse
Udvikler en økonomisk rådgivningsplatform til landbrugsrådgivere v. Seges

2020

Starter Tenna Lyng – SEO Copywriting

2013

Påbegyndt uddannelse i AK Branding & Marketing Management

2014

Marketingassistent i fair trade luksus taskeland v. Carlend Copenhagen
Projektkoordinator i nationalt iværksættereksperiment v. Listen Louder

2015

Færdiguddannet i AK Branding & Marketing Management
Forretningsudvikler i projekt med fokus på ensomme studerende i Aarhus v. Talk in Motion
Barsel

2017

Forretningsudvikler i R&D projekt om markedsmodning af fiskeskindstasker som bæredygtigt alternativ til læder v. Botago
Barsel

2019

Færdiguddannet i Digital Konceptudvikling
Digital konsulent med fokus på UX (brugeroplevelse) og kommunikation v. Seges

Virksomheder jeg har samarbejdet med: