Mennesket i fokus
er den bedste markedsføringsstrategi

Første gang jeg stiftede bekendskab med SEO var i 2016, hvor jeg arbejdede som SEO copywriter. 

I 2020 åbnede jeg min biks og udbød markedsføring A-Z – men fandt hurtigt ud af, at jeg stadig har en forkærlighed for SEO med alt, hvad det indebærer. Behovsanalyse, søgeordsstrategi, konkurrentanalyse, content creation – alt sammen med udgangspunkt i målgruppen, i mennesker.

Jeg var solgt.

Så nu er vi her. SEO A-Z.

– og det bliver kun sjovere herfra.

Tenna Lyng | Tekstforfatter

Copywriting

Har “copywritet” siden jeg lærte at skrive. Flere kinabøger er blevet slidt op af min pen.
For mig er der ikke noget mere fantastisk, end at lade ideer og budskaber manifestere sig som ord, der vækker følelser og resonans hos modtageren.

SEO

SEO var en del af pensum på min PBA i Digital Konceptudvikling. Teori blev blev sat i perspektiv, da jeg ved siden af studiet begyndte at arbejdede som SEO copywriter.
Jeg elsker SEO, fordi man møder målgruppen dér hvor de søger en løsning på deres problemstilling.

Værdier

En af mine primære værdier, er at vi ikke skal lave reklameskrald. Det er måske selvsagt, men jeg tror på, at vejen derhen er brolagt med forståelse for målgruppen.

Jeg har haft et ambiavalent forhold til markedsføring,

siden jeg blev uddannet i Branding and Marketing Management i januar 2015. Markedsføringsstrategierne tog primært højde for salg som endpoint frem for en god oplevelse for kunden. Og der skal selvfølgelig tages højde for salg, ellers kan det ikke gå at drive virksomhed. Men hvis man starter med det udgangspunkt, har man allerede opbygget en barriere for sig selv.

I stedet må vi starte på den anden side af barrieren – hos målgruppen.

Det afgørende for din SEO strategi er,

at du er klar på at gøre dig umage. Det kræver, at du tør forholde dig til dine konkurrenter og skabe noget, der er bedre. Og så kræver det, at du er klar til at træde ud af dine egne sko, for at træde ned i målgruppens – og dét er lettere sagt end gjort.

Men så er det heldigt, at det er dét jeg brænder for. At skabe dit unikke aftryk i cyberspace, så du bliver synlig for din målgruppe – og derved kan hjælpe en masse gode mennesker, der har brug for netop dig.

Tenna Lyng | SEO copywriter

2013
2021

Flere hatte, mere erfaring

Forretningsudvikler, tekstforfatter, konsulent. Jeg har båret flere hatte, men fælles for dem er, at jeg har båret dem med stolthed.

2013

Påbegyndt uddannelse i AK Branding & Marketing Management

2014

Marketingassistent i fair trade luksus taskeland v. Carlend Copenhagen
Projektkoordinator i nationalt iværksættereksperiment v. Listen Louder

2015

Færdiguddannet i AK Branding & Marketing Management
Forretningsudvikler i projekt med fokus på ensomme studerende i Aarhus v. Talk in Motion
Barsel

2016

Påbegyndt PBA i Digital Konceptudvikling
SEO copywriter (tekstforfatter) v. Performance marketing bureauet s360
SEO copywriter (tekstforfatter) v. SEO bureauet Text Pilots

2017

Forretningsudvikler i R&D projekt om markedsmodning af fiskeskindstasker som bæredygtigt alternativ til læder v. Botago
Barsel

2018

Genoptager uddannelse
Udvikler en økonomisk rådgivningsplatform til landbrugsrådgivere v. Seges

2019

Færdiguddannet i Digital Konceptudvikling
Digital konsulent med fokus på UX (brugeroplevelse) og kommunikation v. Seges

2020

Tager hul på min egen rejse

Tenna Lyng | SEO copywriter

2013
2021

Flere hatte, mere erfaring

Forretningsudvikler, tekstforfatter, konsulent. Jeg har båret flere hatte, men fælles for dem er, at jeg har båret dem med stolthed.

2016

Påbegyndt PBA i Digital Konceptudvikling
SEO copywriter (tekstforfatter) v. Performance marketing bureauet s360
SEO copywriter (tekstforfatter) v. SEO bureauet Text Pilots

2018

Genoptager uddannelse
Udvikler en økonomisk rådgivningsplatform til landbrugsrådgivere v. Seges

2020

Starter Tenna Lyng – SEO Copywriting

2013

Påbegyndt uddannelse i AK Branding & Marketing Management

2014

Marketingassistent i fair trade luksus taskeland v. Carlend Copenhagen
Projektkoordinator i nationalt iværksættereksperiment v. Listen Louder

2015

Færdiguddannet i AK Branding & Marketing Management
Forretningsudvikler i projekt med fokus på ensomme studerende i Aarhus v. Talk in Motion
Barsel

2017

Forretningsudvikler i R&D projekt om markedsmodning af fiskeskindstasker som bæredygtigt alternativ til læder v. Botago
Barsel

2019

Færdiguddannet i Digital Konceptudvikling
Digital konsulent med fokus på UX (brugeroplevelse) og kommunikation v. Seges