Stilhed i klinikken? Gør din hjemmeside klar til 2024
For mange behandlere, psykoterapeuter, kropsterapeuter og psykologer, kan december måned være en udfordrende tid med færre henvendelser og stilhed i klinikken. December har det med
Vi er trådt ind i den anden halvdel af 2023 og dermed også, anden halvdel af dit markedsføringsår. Hvis du ønsker at bevare motivation og momentum er det vigtigt at have et godt overblik over dit markedsføringsår og de forskellige aktiviteter, der skal gennemføres. Et årshjul er et værdifuldt redskab, der kan hjælpe dig med at planlægge og organisere dine markedsføringsindsatser på en struktureret måde. Måske tænkter du, “men vi er jo i august?”. Det er heldigvis aldrig for sent at udarbejde et årshjul – for du kan tage udgangspunkt i det igen og igen.
Lad og gennemgå fordelene og hvordan du kommer godt i gang med dit eget årshjul.
Et årshjul er en visuel oversigt over de forskellige markedsføringsaktiviteter, kampagner, begivenheder og milepæle, der finder sted i løbet af året. Det giver dig et helhedsbillede af dit markedsføringsår og hjælper dig med at planlægge og koordinere dine indsatsområder på tværs af forskellige kanaler.
Når jeg arbejder med årshjul med mine kunder, tager vi udgangspunkt i deres hjemmeside, for at tiltrække trafik og gøre hjemmesiden søgbar på eksempelvis Google.
Et årshjul giver dig struktur og overblik over dine markedsføringsaktiviteter. Det hjælper dig med at planlægge og prioritere dine indsatsområder, så du kan opnå de ønskede resultater i løbet af året.
Med et årshjul kan du sikre, at dine markedsføringsaktiviteter er tidsmæssigt koordinerede. Når du sørger for, at din markedsføring harmonerer med eksterne begivenheder, samt din målgruppes adfærdsmønster hen over året, får du mest muligt ud af dine indsatser. Det giver dig mulighed for at udnytte vigtige tidspunkter og skabe sammenhængende og målrettede kampagner.
Når du har et årshjul, kan du afsætte tid til at udarbejde og eksekvere din markedsføringsplan. Så slipper du for “hovsa”-følelsen, der kan komme luskende, når du kommer i tanker om, at du har glemt at promovere dit nye produkt.
Start med at identificere de vigtige begivenheder og milepæle, der er relevante for din virksomhed og branche. Notér vigtige produktlanceringer, sæsonudsalg, tilbudskampagner eller andre relevante begivenheder. Hvis du deltager på markeder, messer eller afholder events er det også vigtigt at tage med i dit årshjul.
Når du laver dit årshjul kan det også være relevant at tage udgangspunkt i din målgruppes adfærd. Hvornår oplever du, at de købeklare? Hvornår stilner salget? Går de op i Black friday eller er de med på Green friday? Hvornår begynder de at købe julegaver – det er ikke helt ligemeget om det er i oktober eller i sidste øjeblik. Tænk deres købsadfærd ind i dit årshjul.
Når du har identificeret dine begivenheder og milepæle, samt målgruppens adfærd, kan du begynde at planlægge dine markedsføringsaktiviteter omkring dem. Dette kan inkludere contentproduktion, annoncering, indlæg til sociale medier og mailkampagner. Når du planlægger dine markedsføringsaktiviteter kan du spørge dig selv: “Er der tidspunkter, hvor min målgruppe er naturligt motiveret for at købe mit produkt?” Dette er et vigtigt element for at kunne få succes med din markedsføring.
Prioritér dine markedsføringsaktiviteter og sæt tid af i din kalender til eksekvering. Med et årshjul kan du udarbejde indhold til din markedsføring måneder forinden en kampagne, hvilket frigiver tid og overskud til selve eksekveringen.
Hvis du smutter på Google og søger “årshjul”, kan du finde en masse gode illustrationer af et årshjul – alle formet som et hjul. Personligt strukturerer jeg indsatserne i et excel-ark, men du kan sagtens lave de indledende øvelser i den førnævnte skabelon.
Du kan stadig nå at downloade den her, så du kan komme godt fra start.
Har du brug for hjælp til at komme igang? Vi udarbejder et årshjul sammen, når du køber forløbet “Trafik pakken”. Så er du sikker på, at have et klart mål og en plan for at nå derhen.
Hvis det var tips, du kunne bruge, kan jeg glæde dig med, at du kan få mange flere direkte i din indbakke.
Skriv dig op til nyhedsmail herunder.
Kom i gang med at optimere din hjemmeside allerede i dag. Få de bedste SEO-tips leveret direkte i din indbakke.
You have successfully joined our subscriber list.
For mange behandlere, psykoterapeuter, kropsterapeuter og psykologer, kan december måned være en udfordrende tid med færre henvendelser og stilhed i klinikken. December har det med
Julen er en travl tid for webshops, hvor juleshoppere strømmer til online for at finde de perfekte gaver. Som ejer af en webshop er det
Hvis du har en hjemmeside, er det afgørende at forstå, hvordan dine besøgende opfører sig, og hvordan din hjemmeside præsterer i søgemaskinerne. To gratis værktøjer,
Tlf: 42640444 | Mail: hej@tennalyng.dk
Copyright © 2025 Tenna Lyng. All rights reserved.