Derfor skal du investere tid i din hjemmeside

Er du i tvivl om udbyttet af, at investere tid i din hjemmeside? Og synes du ofte, at det bare er lettere at bare at lave oplæg til dine sociale medier?

Hvis du vil give mig 5 minutter af din tid, vil jeg forklare dig, hvordan du får 20.000 gange mere ud af de markedsføringsindsatser ved at fokusere på indhold til din hjemmeside.

Læs mere om

Hvorfor er det så svært at komme i gang med sin hjemmeside?

Når du markedsfører dig på dine sociale platforme, når du oftest ud til en eksisterende følgerskare. De kan bestå af potentielle kunder, men der er også af dem, der bare lige vil følge med i, hvad du deler ud af godteposen.

Med sociale medier opbygger man relationer. Det er et fantastisk redskab til at vække et tilhørsforhold til potentielle kunder og bevare kontakten til eksisterende.

Processen er simpel – Lad os kigge over skulderen på Mette.

Mette forbereder sit budskab, tekst og grafik, der tilsammen bliver et lækkert opslag. Når Mette slår det op på sin platform får hun konkret respons i form af likes, kommentarer eller delinger. Fantastisk.

Men når det kommer til hjemmesiden, har Mette svært ved at se de umiddelbare frugter af sine indsatser.
Processen kan være uoverskuelig – Vi besøger lige Mette igen.

Mette forbereder sit budskab, tekst og grafik, der tilsammen bliver et lækkert blogindlæg. Mette logger ind på kontrolpanelet på sin hjemmeside og ser en række uopdaterede plugins. Der ligger også en række kladder til sider, hun vil lægge op – på et tidspunkt. Og så var der også noget med en pris, der skulle rettes på en produktside. Og det der billede på forsiden skulle også ændres. Og hvem ser overhovedet lige det blogindlæg, hun har gjort sig så umage med, når det ligger gemt væk på hjemmesiden. Før hun har set sig om tænker hun “på mandag”, logger ud og poster et opslag på de sociale medier i stedet.

Det er ikke svært at sætte sig ind i, hvorfor Mette hellere vil markedsføre sig på sine sociale platforme, hvor der er konsekvent afregning i form af likes og kommentarer.

Men her støder vi netop på problemet – for du får ikke sovs på kartoflerne af likes og kommentarer.

Derfor skal du bruge din hjemmeside aktivt i din markedsføring

Når din målgruppen scroller der-ud-a’ på de sociale medier, søger de underholdning. Pengepungen ligger udenfor både tankegang og rækkevidde. Du skal derfor foretage ekstraordinære rejehop, for at kunne gøre opmærksom på dine produkter via dine sociale platforme.

Når de derimod søger på Google, er det en bagvedliggende intention, et behov eller en forventning, de søger at få opfyldt. Så det din hjemmeside kan, som sociale medier ikke kan i samme grad, er at nå ud og ramme DEN KØBEKLARE målgruppe, NÅR de har behov for en løsning.

Når du arbejder med brugerrejse, søgeord og kontinuerlig oprydning på din hjemmeside, øger det chancerne for at blive søgt frem på Google (eller andre søgemaskiner) af lige præcis din målgruppe – også dem, der endnu ikke kender din virksomhed eller dit produkt.

Det er det man kalder SEO – og når du arbejder med SEO, investerer du i langsigtet eksponering online.

Et blogindlæg lever 20.000 gange længere end et facebookopslag

Dine LinkedIn opslag mister momentum efter 24 timer. Interaktionen med dine Instagram posts daler efter 19 timer og facebookopslag skal nå at fange lige præcis din målgruppe efter 50 minutter.

Og dine blog posts? De kan søges frem på Google i op til 2 år, før de mister deres momentum. Det er 1.051.896 minutter og dermed 21.037 gange længere levetid end et Facebook opslag, der kun “lever” i 50 minutter.

Tiden du bruger på din hjemmeside ér en investering.

Og du får det bedste udbytte ved at vide, hvordan du bruger din hjemmeside aktivt i din markedsføring, når du prioriterer din tid og dine indsatser med SEO.

Kom i et stærkt fællesskab med andre ambitiøse bloggere

Indeholder reklame.

Kom i den eksklusive facebookgruppe, Bloggers by Heart Premium, hvor du kan sparre og netværke med andre ambitiøse bloggere. Indehaver, Lise Sommerlund, sørger for at opretholde motivationen ved løbende at dele tips, øvelser og challenges. Jeg har også fået lov til at gæste med et par oplæg, så SEO taler vi også om.

Du kan få alle frynserne og blive en del af et stærkt fællesskab, der engagerer sig i godt indhold, ved at klikke herunder.

Sulten efter flere SEO-snacks?