3 hurtige om markedsføring: Bliv klar til resten af 2023

Måske kender du følelsen af at være bagud, når sommerferien allerede inden sommerferien er slut og den sidste halvdel af året begynder. Du ønsker at nå dine mål for virksomheden, lave værdifuld markedsføring til din målgruppe, være til stede på alle online platforme, gøre dig fortjent til pladsen i indbakken hos leads på din mailliste, og allerede hér er du måske ved at miste pusten. 

Lad os tage et skridt tilbage og få et overblik over din markedsføring 2023. Din hjemmeside er rammerne for din mest essentielle online tilstedeværelse – det er her, dine potentielle kunder oftest træffer en købsbeslutning. Og den gode nyhed er, at du kan have indflydelse på den – så din markedsføringsstrategi bør først og fremmest tage udgangspunkt i din hjemmeside.

 

Her får du 3 tips, der hjælper dig med at sætte realistiske mål for din markedsføring i 2023 og skabe en contentplan til din hjemmeside, så du kan føle dig sikker på, at du kan nå dine mål og få mere trafik, der konverterer besøgende til betalende kunder.

3 tips, der hjælper dig godt fra start

Genbesøg din hjemmeside

Før du kan begynde at planlægge fremad, er det vigtigt at evaluere din nuværende hjemmesidesituation.

  • Tag et grundigt kig på din hjemmeside: Besøg den, som om du var en potentiel kunder, der så den for første gang.
  • Evaluér din eksisterende markedsføringsstrategi og resultaterne hidtil – hvordan ser puslespillet ud i det store hele? Hvordan indgår din hjemmeside i puslespillet. Er der indsatser, der er fragmenterede, og hvor du kunne bruge din tid bedre?
  • Identificer, hvad der fungerer godt, og hvad der kan forbedres. Så får du et overblik, der gør det lettere at sætte mål og udarbejde en contentplan, der passer til dine mål og ressourcer.

Lav en realistisk plan med et årshjul for 2023

For at få mest muligt ud af din hjemmeside er det vigtigt at sætte realistiske mål og planlægge en contentplan. Lav gerne et årshjul, der giver et overblik over din målgruppes mærkedage og motivatorer.

Går de op i black friday?

Er de presset op til julemåneden?

Hvordan kan du bruge det i din contentplan, så du imødekommer dem?

Når du baserer din contentplan på din målgruppes behov og udfordringer og tager højde for særlige events gennem året, fanger du dem dér, hvor de har brug for din hjælp, i stedet for kontinuérligt at presse på for køb. Det giver et naturligt købsflow OG det prioriterer dine ressourcer i virksomheden, så du ikke skal sidde med markedsføring 24/7.

Psst. Næste uge laver jeg et opslag om, hvordan du laver og bruger et årshjul. OG du får et gratis skema, så du kan kan komme i gang med det samme.

Få hjælp til at planlægge og udarbejde din contentplan

Hvis du synes det er uoverskueligt at planlægge og udarbejde din content til din hjemmeside, så den kan trække mere trafik og konvertere besøgende til betalende kunder, er du ikke alene. Det kan være en kompleks proces, og det kan være nyttigt at få professionel rådgivning – så du kan koncentrere dig om det du brænder for i din virksomhed.

Kontakt mig for at få hjælp og rådgivning til at skræddersy en contentplan, der passer til din virksomheds unikke behov og mål, så din hjemmeside kan begynde at arbejde for dig.

Sulten efter flere SEO-snacks?

Planlægning af online marketing

Få styr på dit markedsføringsår med et effektivt årshjul

Vi er trådt ind i den anden halvdel af 2023 og dermed også, anden halvdel af dit markedsføringsår. Hvis du ønsker at bevare motivation og momentum er det vigtigt at have et godt overblik over dit markedsføringsår og de forskellige aktiviteter, der skal gennemføres. Et årshjul er et værdifuldt redskab,

Læs mere »