Det får du ud af et kompetenceforløb
Et kompetenceforløb skal hjælpe dig med, at få nye redskaber til at administrere din virksomhed. Det kan blandt andet være med udgangspunkt i digital markedsføring, salg eller grøn omstilling af din virksomhed.
Når du søger hos Iværksætter Danmark kan du få dækket op mod 75% af udgifterne til din kompetenceudvikling OG du får en vækstguide, der er din sparringspartner gennem hele processen.
Kompetenceudviklingen kan du søge om at få tilskud til og her har jeg erfaring med at hjælpe med at gøre mine kursister klogere på alt fra teknisk SEO til content-strategi.
Herunder kan du blive klogere på, om et kompetenceforløb hos mig er det rette for dig.
Case #1 - En SEO-venlig contentstrategi
I 2021 havde jeg et forløb med en kursist, som havde fået tilskud fra iværksætterpuljen. Der gik kun 2 uger fra ansøgningen var afsendt, til hun var blevet godkendt til at få finansieret 80% af sine udgifter ifbm. SEO-forløb. Det var ikke kun let at søge – det gav også ro ifbm. den økonomiske investering, det var at tage del i et kompetenceudvidende forløb.
Kurset blev tilpasset hendes behov og i løbet af 6 uger, bestående af 6 lektioner, sparring og hjemmeopgaver, fik vi lagt en skræddersyet SEO-strategi og udarbejdet et konkret handlingsplan. Særligt havde vi fokus på, at skære helt ind til budskabets kerne, så hun med sine tekster og hjemmeside, kunne nå ud til målgruppen på Google. Hun fik redskaberne i hånden og kan nu selv navigere i det store SEO-univers. Det var en stor fornøjelse at arbejde med hende.
Case #2 - Styr på webshop og annoncering
I foråret 2023 samarbejdede jeg med Facebook annonceringsspecialist, Chaneese Friis, om at give en kursist det fulde udbytte af sin webshop. Også denne kursist havde søgt støtte til at få et skræddersyet undervisningsforløb, hvor hun kunne lære at bruge SEO og annoncering strategisk, når hendes webshop skal markedsføres.
Vi arbejdede særligt med strukturering af produkter og kategorier på hjemmesiden, brugerrejse og markedsføring baseret på et årshjul. Samtidig var der behov for at fokusere på ressourcer og kapacitet, da webshoppen er en deltidsbeskæftigelse.
Forløbet bestod af to dele – først SEO med udgangspunkt i hjemmesiden, dernæst annonceringsstrategi. De to markedsføringsindsatser kan arbejde sammen og hver for sig, men det fulde udbytte får man, ved at vide, hvornår man skal prioritere det ene frem for det andet. Det samlede forløb tog 6 uger eksl. et opfølgningsmøde.
Step 1 - Ansøg om NextStep
Når du ønsker at ansøge om NextStep skal du anmode om 3 tilbud fra relevante rådgivere, der han hjælpe dig med dit kompetenceudviklingsforløb. Derfor vil jeg anbefale dig, at tage kontakt til NextStep først, for at finde ud af, om du kan ansøge om tilskud til forløbet.
Dernæst skal du føle dig mere end velkommen til at klikke på knappen herunder.